Brusinková omáčka

Mám kamarádku Annu. Anna si v posledním ročníku gymplu nabrnkla američana Joshuu a po pěti měsíční známosti s ním, hned po maturitě samozřejmě, odjela žít do Brooklynu, kde měl rodinu. No, happy end jak prase, co vám budu povídat, po roce se vzali (nutno dodat, že měli krásnou židovskou svatbu) a mají 2 krásné holčičky. No a jak to souvisí s brusinkovou omáčkou? Jednoduše. V Americe mezi Židy (aspoň těmi z Brooklynu) strašně frčí krocan s brusinkovou omáčkou – a nejen ve spojení se Dnem Díkuvzdání. Horší je to s krocanem, protože nikdo není schopný říct, zda je kosher nebo není. Dokonce byla publikována nejedna studie na toto téma, ale zpět k omáčce. Ve zkratce, když jsem jednou s Annou skypovala a bavily jsme se o vaření, tak byla tak laskavá, že mi prozdradila svůj recept, když jsem byla bezradná, co uvařím. Samozřejme byl skvělý, ale něco mi tam chybělo, tak jsem si ho vyladila a tady vám všem představuji můj recept.

 

 

450 g čerstvých brusinek

1 hrnek cukru

1hrnek pomerančové šťávy

1 hrnek vody

1 celá skořice

1/2 lžičky mletého česneku

1/2 lžičky košér soli Crystal Diamond

kůra z 1 pomeranče

 

 

Zkonbinujte všechny ingredience dohromady v hlubší pánvy nebo větším rendlíku a přiveďte k varu. Snižte teplotu a vařte 20 minut. Sundejte panev z plotny a nechte vychladnout na pokojovou teplotu. Poté vydejte skořici a polovinu vychladlé omáčky přendejte do mísi a rozmixujte. Mixujte do hladka. Poté smíchejte s nerozmixovanou polovinou a dejte do skleniček a zavařte. Nezavařená omáčka vydrží ve sterilizované sklenici v lednici cca 3 týdny.

 

 

 

 

 

 

Napsat komentář