Nakladaná vejce

Vzpomínám, jak jsem poprvě viděla tyhle růžová vejce a málem mi vypadly oči. Babička mi říkala „koukej to sníst nebo ti ten talíř vezmu“ a já se jí s údivem ptala, jestli je to vejce opravdu růžové nebo se mi právě stalo něco s očima. Dostala jsem pohlavek za hloupé otázky a dlabala jsem, stručně řečeno. Od té doby už jsem nad nakládanými vejci nikdy nepolemizovala, pro jistotu. Časem jsem se dopracovala i k receptu, je to super jednoduché, ale veřte mi, že to ozvláštní každé jídlo a navíc – můžete je narvat fakt kamkoliv, i do sendwiche nebo salátu…

 

 

6 velkých vajec

šťáva z nakládané řepy (cca 2 hrnky)

 

 

Uvařte vejce na tvrdo, nechte je vychladnout a potom oloupejte (pokuste se je, co nejméně poničit při loupání). Vložte je do misky, nejlépe sklo nebo nerez, aby se vám neobarvila od řepy, a zalijte je šťávou z řepy. Mísu zakryjte a nechte 3 dny v lednici. Poté vyndejte vejce z nálevu, ten vylejte a přikrytá vejce můžete skladovat další 3 dny v lednici.

 

 

Napsat komentář